Mooi van binnen en van buiten

Tegenwoordig is het heel normaal om aan jezelf te werken. Vroeger keek men daar nog weleens raar van op maar vandaag de dag zijn we heel open en progressief als het gaat om onze ontwikkeling. Zowel van de binnenkant als de buitenkant. In deze blog richt ik me meer op de buitenkant en geef ik je tips over hoe je hier het beste resultaat kan behalen. Lees je mee?

De sport die bij jou past

Je binnenwereld en buitenwereld horen bij elkaar. Om je lichaam in een goede vorm te krijgen, zal je moeten bewegen. Niet alleen is dat heel goed voor je lijf, je vormt het er ook mee. Maar om dat lang vol te kunnen houden, zal je wel iets moeten doen dat je leuk vindt, anders is de motivatie al snel ver te zoeken en kan je geen resultaat boeken. Geef jezelf dan ook de tijd om een sport te vinden die bij je past en probeer een goede balans te vinden tussen krachttraining en cardio.

Vooruitgang in de spiegel

Het helpt enorm om doelen voor jezelf te zetten. Zo heb je steeds iets om naartoe te werken en naar uit te kijken. Op die manier merk je vooruitgang ook sneller op in de spiegel en dat geeft een enorme boost aan je motivatie. Natuurlijk moet je even onderweg zijn voor je de eerste resultaten ziet, maar daarna gaat het snel.

Dieet, water en rust

Om resultaat te kunnen boeken die je terugziet in de spiegel zal je je lichaam ook goed moeten onderhouden. Zo heeft het ook voldoende rust nodig om te herstellen anders loop je snel blessures op en dan kan je weer een poos niet sporten. Ook moet je voldoende water drinken en er een gevarieerd dieet op na houden. Alleen zo, in combinatie met het sporten, behaal je de beste resultaten.

Een extraatje voor de ontwikkeling

Natuurlijk is het ook heel normaal om je lichaam een extra boost te geven voor of na het sporten. Je kan bijvoorbeeld proteine kopen om shakes van te maken voor na het sporten. Proteïne ondersteunt het herstel en de ontwikkeling van de spieren. Maar denk ook eens aan creatine. Creatine staat erom bekend dat het je spieren van energie voorziet. Zo help je jouw lichaam een handje en zal je bij consequente beweging en gebruik sneller resultaat kunnen zien omdat je het misschien wat langer vol kan houden en het je spieren kan helpen bij het herstel.

Geef een antwoord